Om Swedish Gundog League

I många år har det funnits en dröm och en vision om att driva en verksamhet som tar Storbritannien till Sverige när det gäller våra retrievers som jakthundar.  Vi vill skapa en verksamhet som lyfter standarden på såväl hundförare som på hundar och domare.

I augusti 2017 blev tankarna till verklighet och Swedish Gundog League bildades. Klubbens syfte är att tillämpa ett helt igenom brittiskt provsystem, med bedömningar i enlighet med The Kennel Clubs Field Trial Rules and regulations.

Hundar registrerade i respektive lands kennelklubbar, brittiska eller FCI-anslutna, är välkomna att starta i SGL.
Vår ambition är att erbjuda kvalitativa Field Trials under jaktsäsong och dito Working test under vår och sommar.
Vi eftersträvar att ha en eller två brittiska domare på samtliga prov för att ha tät kontakt med hemlandet och säkerställa fortbildning och kvalitet i verksamheten.